piątek, 26 lutego 2016

KUCI LALA, CZYLI DIETETYCZNY SERNIK NA ZIMNO Z NASION CHIA

Też tak macie, że jedzenie śni wam się po nocach? Ja tak mam bardzo często i to własnie w nocy wymyślam najlepsze przepisy. Kuci lala jest właśnie jednym z takich przepisów. Nazwę tego ciasta/deseru wymyśliła moja psiapsióła (pozdrowionka dla Mileny :-*), gdy widząc moje snapy zapytała "co ty tam za kuci lale znowu robisz?". A tak "baj de łej"  spróbujcie zrobić to ciasto w domu. Jest pyszne, ma delikatny i świeży smak, a co najważniejsze szybko się je przyrządza i jest dietetyczne. Yummy :-)


SKŁADNIKI

120 g herbatników 
100 g masła
2 puszki mleka kokosowego
6 łyżek nasion chia
syrop z agawy (ilość wedle uznania)
szczypta soli
20 g żelatyny
sok z jednej cytryny
1 duża puszka ananasów
1 galaretka ananasowa lub cytrynowa


WYKONANIE

1. Herbatniki zmieliłam z blenderze i połączyłam z rozpuszczonym masłem. Wyłożyłam nimi spód okrągłej blaszki wyłożonej papierem do pieczenia i wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekłam około 15 minut.
2. Mleko kokosowe zagotowałam w garnuszku, wsypałam nasionka chia, wlałam sok z cytryny oraz około 6 łyżek syropu z agawy. Wsypałam szczyptę soli.
3. Całość gotowałam około 15 minut. Następnie odstawiłam na 3-4 minuty i dodałam rozpuszczoną w zimnej wodzie żelatynę. Dokładnie wymieszałam i wlałam masę na wcześniej przygotowany spód.
4. Wstawiłam ciasto do lodówki i odczekałam aż dokładnie zastygło. Następnie wyłożyłam na wierzch ananasy, zalałam wystudzoną galaretką i ponownie wstawiłam do lodówki.



Zobacz także:
DESER Z NASION CHIA









KOKOSOWY CREME BRULEE BEZ ŚMIETANY











PANNA COTTA Z MLEKIEM KOKOSOWYM

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...