niedziela, 4 stycznia 2015

DIETETYCZNY SUFLET CZEKOLADOWY

Każdy z nas uwielbia czekoladę. Poprawia nam samopoczucie w niemal błyskawicznym tempie. Niestety posiada także jeden minus, nie jest pożądanym składnikiem diety dla osób dbających o linię. Dietetyczny suflet czekoladowy, brzmi jak paradoks, jednak w tym przepisie zmniejszono ilość cukru do minimum, używamy jedynie gorzką czekoladę i mąkę pełnoziarnistą. Wartość energetyczna jednej porcji to zaledwie 153 kcal. Myślę więc, że każdy raz na jakiś czas może sobie pozwolić na chwilę czekoladowej przyjemności bez wyrzutów sumienia.




SKŁADNIKI NA 3 PORCJE

50 g gorzkiej czekolady
200 ml mleka (2 % tłuszczu)
2 łyżki oleju
2 jajka
2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
2 łyżki drobnego brązowego cukru
1 łyżka kakao
masło do posmarowania foremek

WYKONANIE

W rondelku rozpuścić czekoladę w gorącym mleku. W misce wymieszać mąkę i olej. Do tej mieszaniny dolewać, ciągle mieszając, gorące mleko z czekoladą. Ponownie przelać do rondelka i ciągle mieszając zagotować. Masa powinna zgęstnieć. Ostudzić masę.

Gdy masa już wystygnie, oddzielić białka od żółtek. Białka ubić z cukrem i kakao na sztywną pianę. Żółtka delikatnie wymieszać z ostudzoną masą czekoladową. Pianę połączyć z masą. Należy to zrobić bardzo delikatnie, jedynie do połączenia składników, tak aby masa nie opadła. Wlać do wysmarowanych masłem foremek do sufletów. 

Piec około 20 minut w temperaturze 180 stopni. Podawać na ciepło.






1 komentarz:

  1. Witam,

    mnie się białka z cukrem i kakao ubić nie chciały (pewnie przez kakao, bo tłuste), dodałam więc tę nieubitą masę do masy czekoladowej wymieszanej z żółtkiem, a osobno ubiłam pianę z 1 białka i wymieszałam.

    Wyszło naprawdę super!
    Ps.
    zrobiłam z mąki z plantanów (nie mogę glutenu) i z cukrem z kwoatu palmy kokosowej - bajka :-) Dziękuję za przepis!

    OdpowiedzUsuń

Dodaj komentarz...