czwartek, 21 maja 2015

KOKOSOWY CREME BRULEE BEZ ŚMIETANY

Uwielbiam tradycyjny creme brulee, lecz zawsze gdy go zjem mam wyrzuty sumienia ze względu na zawartą w nim wysokoprocentową śmietankę. Postanowiłam więc zrobić wersję light tego deseru i zastąpić śmietanę zwykłym mlekiem. Deser wyszedł wyśmienity i teraz mogę go zajadać bez obaw, że będę musiała spalić mnóstwo nadprogramowych kalorii na siłowni.




SKŁADNIKI dla 4 osób

1 i 3/4 szklanki mleka pełnotłustego
4 żółtka z dużych jajek
1/3 szklanki cukru pudru
2 łyżeczki mąki kukurydzianej
4 łyżki wiórków kokosowych
4 łyżeczki brązowego cukru trzcinowego 

WYKONANIE

Mleko zagotowałam w rondelku. W międzyczasie utarłam żółtka z cukrem, mąką i wiórkami kokosowymi na gęstą masę. Stopniowo dodawałam gorące mleko do masy, cały czas ucierając. Następnie przelałam całość z powrotem do rondla. Podgrzewałam krem na wolnym ogniu, cały czas mieszając, aż krem zgęstniał. Przełożyłam go do 4 kokili i schładzałam w lodówce przez 25 minut. Wierzch deserów posypałam brązowym cukrem i karmelizowałam go za pomocą palnika kuchennego.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...