czwartek, 31 marca 2016

VEGGIE BURGER

Dobry burger chodził za mną już od dawna. Niestety w przedwakacyjnej pogodni za idealną figurą nie mogę sobie pozwolić na takie rarytasy jak soczysty, mięsisty hamburger z serem i frytkami. Na szczęście nic straconego bo zawsze można znaleźć sposób by wilk był syty i owca cała. Tłuściutkie, smażone mięso wystarczy zastąpić pieczoną kaszą z warzywami, a bezwartościową białą bułę tą wykonaną z zdrowszej mąki. Może brzmi niewiarygodnie ale to naprawdę jest pyszne! I ta duma, że zamiast odpuścić i zjeść coś śmieciowego wybrałam zdrowy, pełnowartościowy posiłek. Bezcenne.



SKŁADNIKI NA 5 burgerów

BUŁKI ORKISZOWE

250 g maki orkiszowej
100 ml wody
5 g drożdży
1 łyżka oliwy z oliwek
1 jajko
1 łyżka cukru
sezam do posypania bułek
żółtko do posmarowania bułek

SKŁADNIKI NA BURGERA

1 starta marchew
3/4 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
pół czerwonej cebuli, posiekanej
4 łyżki zmielonych płatków owsianych
3 łyżki zmielonych orzechów włoskich
50 ml oliwy z oliwek
1 łyżka mąki orkiszowej
1 łyżeczka kolendry
1 łyżka posiekanej natki pietruszki
1 łyżeczka imbiru
sól i pieprz do smaku
opcjonalnie 5 plastrów mozzarelli

POZOSTAŁE SKŁADNIKI

2 dojrzałe awokado
2 łyżki posiekanej czerwonej cebuli
sok z cytryny do smaku
1/4 papryczki chili
tabasco do smaku
sól i pieprz do smaku
2 pomidory
rukola

1. Najpierw zrobiłam guacamole
Awokado zblendowałam z chili i cebulką. Doprawiłam do smaku tabasco, solą, pieprzem i sokiem z cytryny. Odstawiłam do lodówki na około 1,5 h.

2. Następnie zrobiłam pyszne bułeczki.
Drożdże i cukier wymieszałam z wodą i odstawiłam w ciepłe miejsce na 15 minut. Następnie do drożdży wsypałam mąkę, wbiłam jajko. Ugniatałam ciasto do uzyskania gładkiej konsystencji. Odstawiłam na godzinkę do wyrośnięcia. Następnie uformowałam 5 bułek i odstawiłam je na około 20 minut do ponownego wyrośnięcia. Piekarnik nagrzałam do 180 stopni. Bułeczki posmarowałam żółtkiem i posypałam sezamem. Piekłam przez około 20 minut. 

3. Teraz czas na burgera.
Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam. Gdyby masa okazała się zbyt sucha, możesz dodać trochę więcej oliwy z oliwek. Ulepiłam 5 burgerów i przełożyłam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. Piekłam w 200 stopniach przez 20 minut po czym przewróciłam burgery na druga stronę i piekłam kolejne 20 minut. Na 5 minut przed końcem możesz położyć na każdym burgerze po plastrze mozzarelli.

4. Złożyłam pysznego burgera w całość.
Bułeczki przekroiłam na pół i podpiekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni aby stały się chrupiące. Następnie posmarowałam bułkę guacamole, położyłam na nim burgera, kilka plastrów pomidora i garstkę rukoli.



Zobacz także



















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...