piątek, 8 kwietnia 2016

PIKANTNY CHLEB Z OLIWKAMI I SUSZONYMI POMIDORAMI

Śniadanie z przyjaciółką. Aromatyczna  herbatka, ploteczki, no i pyszne grzanki ze świeżutkiego pikantnego chlebka. Po tak cudownie spędzonym poranku już nic nie jest w stanie ci zepsuć humorku. 




SKŁADNIKI

450 g maki pszennej
1 łyżka oregano
12 g świeżych drożdży
1 łyżka chili
1,5 szklanki letniego mleka
5 łyżek oliwy (może być z suszonych pomidorów)
1/2 łyżki cukru
1/2 łyżki soli
75 g suszonych pomidorów
75 g zielonych oliwek


WYKONANIE

1. Drożdże rozpuściłam w jednej szklance letniego mleka wraz z cukrem.
2. Mąkę przesiałam do miski i dodałam chili, oregano oraz sól. 
3. Wlałam rozpuszczone drożdże, pozostałe mleko oraz oliwę.
4. Wsypałam pokrojone pomidory i oliwki.
5. Całość dokładnie zagniotłam.
6. Ciasto przykryłam lnianą ściereczką i odsawiłam na 2 godziny do wyrośnięcia.
7. Wyrośnięte ciasto złożyłam i uformowałam w kulę. Pozostawiłam na 30 minut do ponownego wyrośnięcia.
8. Piekarnik nagrzałam do 190 stopni. Ciasto przełożyłam na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia. 
9. Aby uzyskać chrupiącą skórę po włożeniu chleba do nagrzanego piekarnika na jego spód wylałam 1/3 szklanki lodowatej wody i szybko zamknęłam drzwiczki.
10. Piekłam chleb przez 45 minut.
11. Aby sprawdzić czy chleb jest gotowy, kilkakrotnie postukałam o jego spód. Jeżeli wyda głuchy odgłos to znaczy, że jest upieczony.





Zobacz także:















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...