poniedziałek, 8 czerwca 2015

RAZOWE PLACUSZKI WARZYWNE

Dziś postanowiłam zrobić placuszki ze wszystkich warzyw które znalazłam w kuchni. Bazą tego pomysłu był przepis na tradycyjne placki ziemniaczane. Jednak, aby placuszki były zdrowsze dodałam więcej warzyw a mąkę pszenną zamieniłam na pełnoziarnistą. Wyszło pysznie. Placuszki były chrupiące na zewnątrz i puszyste w środku idealne pasowały do delikatnego sosu koperkowego. 


SKŁADNIKI na około 30 placuszków

4 średnie ziemniaczki
3 średnie marchewki
1/4 selera
1 cukinia
2 ząbki czosnku
4 łodyżki szczypiorku
1/2 cebuli
2 jajka
ok. 4 łyżek mąki pełnoziarnistej
sól pieprz
olej rzepakowy do smażenia

SOS KOPERKOWY 

4 łyżki jogurtu naturalnego
ząbek czosnku, przeciśnięty przez praskę
3 łyżki świeżego koperku, posiekanego
szczypta pieprzu

WYKONANIE

1. Wszystkie warzywa (ziemniaki, marchew, seler, cukinie, cebulę) starłam na tarce o grubych oczkach. 
2. Czosnek przecisnęłam przez praskę, a szczypiorek drobno posiekałam. 
3. Warzywa wymieszałam z czosnkiem, szczypiorkiem, roztrzepanymi jajkami i mąką. Mąki dodałam około 4 łyżek, czyli tyle aby podczas smażenia placuszki się nie rozpadły.
4. Doprawiłam masę solą i pieprzem i ponownie wymieszałam. 
5. Smażyłam małe placuszki na oleju rzepakowym do momentu, aż się zarumieniły. 
6. Składniki na sos koperkowy dokładnie wymieszałam i polałam sosem placuszki. Całość posypałam posiekanym koperkiem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...