czwartek, 4 czerwca 2015

KLOPSÓWKA

Klopsówka, czyli zupa z gotowanymi klopsikami. Taką właśnie zupkę przygotowywała dla nas nasza mama. Gdy o niej pomyślę od razu czuję w ustach smak z dzieciństwa. Zupa jest bardzo prosta, mogłoby się nawet wydawać, że jest nudna i banalna. Jednak od innych zup odróżnia ją smak, który jest zarówno delikatnie kwaśny jak i pikantny. 


SKŁADNIKI dla 4 osób

500 g mięsa mielonego wieprzowego
bułka tarta 
1 jajko
4 ziemniaki, pokrojone w kostkę
2 marchewki, pokrojone w plastry
1/4 selera, pokrojony w kostkę
1 pietruszka, pokrojona w plastry
1 litr wody
około 2 łyżek octu (w zależności poziomu kwaśności jaki chcemy uzyskać, można też zamienić ocet na sok z cytryny)
około 4 łyżek śmietanki do zagęszczenia
2 liście laurowe
4 ziela angielskie
natka pietruszki
2 łyżki masła
pieprz, sól

WYKONANIE

1. Najpierw przygotowałam klopsiki. Mięso doprawiłam solą i pieprzem, dodałam jajko. Wsypałam bułkę tartą w takiej ilości, aby przy formowaniu klopsików mięso nie kleiło się do dłoni. 
2. Uformowałam małe klopsiki i odstawiłam na bok.
3. Masło rozpuściłam w garnku i podsmażyłam na nim wszystkie pokrojone warzywa. Następnie dolałam wodę. Włożyłam ziele angielskie i liść laurowy.
4. Gotowałam warzywa do momentu aż zmiękły. Następnie wrzuciłam klopsiki. Gotowałam je około 5 minut, do momentu, aż wypłynęły na powierzchnię.
5. Następnie dodałam ocet. Jeżeli lubisz zupy bardziej kwaśne, możesz go dolać troszkę więcej.
6. Gotowałam jeszcze około 3 minut. Zdjęłam z ognia i poczekałam, aż zupka troszkę ostygła, po czym dodałam śmietanę i ponownie zagotowałam.
7. Na koniec dodałam sól i pieprz do smaku oraz posiekana natkę pietruszki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...