wtorek, 9 czerwca 2015

ZIELONA ZUPA KREM

Nazwałam tą zupkę zieloną, ponieważ prawie wszystkie warzywa które wykorzystałam do jej przygotowania są właśnie tego koloru. Zupa jest bardzo zdrowa, idealna dla osób przebywających na diecie. Bułeczki pszenne można zamienić na chlebek razowy lub bagietki na zakwasie.  


SKŁADNIKI dla 4 osób

1 cukinia
1 brokuł
3 dojrzałe awokado
1 szklanka mleka
500 ml bulionu
4 łyżki koperku
0,5 cebuli, posiekanej
3 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
1 ziemniak
4 łyżki płatków migdałów
3 łyżki masła
sól i pieprz
4 bułki
1 opakowanie sera z niebieską pleśnią

WYKONANIE

1. Masło rozgrzałam w garnku. Przez około 4 minuty podsmażałam na nim cebulkę i czosnek .
2. Wrzuciłam do garnka pokrojoną cukinię, ziemniaka i brokuł.
3. Warzywa podsmażałam około 5 minut, stale mieszając.
4. Wlałam bulion oraz połowę sera pleśniowego i zagotowałam.
5. Następnie wlałam mleko. 
6. Całość gotowałam do momentu, aż wszystkie warzywa zmiękły.
7. Zupę zdjęłam z ognia i ostudziłam.
8. Awokado pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do garnka. 
9. Całość zblendowałam. 
10. Doprawiłam zupę solą i pieprzem.
11. Bułeczki przekroiłam na pół i posmarowałam pozostałą częścią sera pleśniowego. Upiekłam je w temperaturze 200 stopni około 7 minut. 
12. Przed podaniem zupę podgrzałam i posypałam posiekanym koperkiem oraz płatkami migdałów. Jako dodatek podałam upieczone bułeczki z serem pleśniowym. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...