czwartek, 25 czerwca 2015

RAZOWE CIASTO BANANOWE

Przepis na ciasto bananowe dostałam od przyjaciółki (Miluś pozdrawiam :-*). W oryginalnym przepisie należało użyć białej mąki pszennej. Ja jednak postanowiłam użyć mąki pszennej pełnoziarnistej i dodać rodzynki. Ciasto wyszło pyszne, wilgotne i aromatyczne. Tak mi zasmakowało, że zrobiłam je już kilkakrotnie i za każdym razem smakowało wyśmienicie. 


SKŁADNIKI

4 rozgniecione dojrzałe banany
1,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1/3 szklanki roztopionego masła
1/2 szklanki brązowego cukru
1 jajko roztrzepane
szczypta soli
1 łyżeczka ekstraktu z wanilii
1 łyżeczka proszku do pieczenia
duża garść rodzynek

WYKONANIE

W dużej misce wymieszałam banany z roztopionym masłem. Dodałam cukier, wanilie oraz jajko. Mąkę wymieszałam z proszkiem do pieczenia oraz solą i dodałam do masy. Całość przełożyłam do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam około 1,5 godziny w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. Ciasto przed wyjęciem najlepiej sprawdzić patyczkiem. Jeżeli po wyjęciu jest suchy, ciasto jest gotowe. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...