wtorek, 23 czerwca 2015

PAPRYKOWE CHIPSY WARZYWNE

Niestety, muszę się przyznać, że lubię chipsy. Są chrupiące, pikantne, idealne na wieczór filmowy i nie tylko :-) Wiem, że są baaaardzo niezdrowe i zawsze po ich zjedzeniu mam ogromne wyrzuty sumienia. Dlatego postanowiłam wykonać znacznie zdrowszy wariant tej przekąski. Chipsy warzywne są nie tylko zdrowe ale i przepyszne i już wiem, że nie sięgnę więcej po ich niezdrową wersję.



SKŁADNIKI

2 marchewki
2 pasternaki
1/4 selera
odrobina oliwy z oliwek
papryka ostra do posypania
odrobina soli do posypania

WYKONANIE

Warzywa obrałam i pokroiłam w bardzo cieniutkie plastry za pomocą obieraczki do ziemniaków. Następnie wtarłam w nie około łyżeczki oliwy. Posoliłam i obsypałam papryką ostrą. Ilość przypraw możesz dopasować wedle uznania. Dokładnie wszystko wymieszałam i równomiernie rozłożyłam na papierze do pieczenia. Nastawiłam piekarnik na 100 stopni i piekłam warzywa na kratce przez około 40 minut co chwile je mieszając. Po upieczeniu pozostawiłam w piekarniku do całkowitego wystygnięcia. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...