wtorek, 2 czerwca 2015

CIEMNE CIASTO MARCHEWKOWE Z RECEPTURY GORDONA RAMSAYA

Myślę, że Gordona Ramsaya nie trzeba nikomu przedstawiać. Osobiście uważam, że jest on absolutnym mistrzem kulinarnym. Wypróbowałam już kilka jego przepisów i nigdy się nie zawiodłam. Także tym razem receptura mistrza okazała się strzałem w dziesiątkę. Dzięki przyprawom ciasto wyszło niesamowicie aromatyczne, a syrop pomarańczowy spowodował, że stało się idealnie wilgotne. Nic dodać, nic ująć. Wypróbujcie. Naprawdę polecam.


SKŁADNIKI na keksówkę

225 g startej na grubej tarce marchwi
200 g mąki pszennej pełnoziarnistej
0,5 łyżeczki cynamonu
0,5 łyżeczki imbiru
0,5 łyżeczki startych goździków
0,5 łyżeczki kardamonu
1 łyżeczka proszku do pieczenia
250 g brązowego cukru
150 ml oleju słonecznikowego
2 średnie jaja
110 g sułtanek
50 g wiórków kokosowych
50 g posiekanych orzechów włoskich
skórka starta z 1 pomarańczy
sok z połowy pomarańczy
1 łyżka soku z cytryny

WYKONANIE

1. Piekarnik nagrzałam do 150 stopni.
2. Mąkę przesiałam z przyprawami i proszkiem do pieczenia.
3. 175 g cukru dokładnie wymieszałam z olejem i skórką pomarańczową. 
4. Wbijałam jajka, jedno po drugim i ucierałam, aż całość stała się puszysta i kremowa. 
5. Wmieszałam przesianą mąkę. 
6. Dodałam startą marchew, wiórki kokosowe, orzechy oraz sułtanki. Dokładnie wymieszałam.
7. Przełożyłam ciasto do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia, wyrównałam wierzch. 
8. Piekłam 1 godzinę i 25 minut.
9. W małym rondelku podgrzewałam pozostałą cześć cukru z sokiem z pomarańczy i cytryny do momentu, aż cukier się rozpuścił. 
10. Upieczone ciasto (jest gotowe gdy wbity w nie patyczek wychodzi czysty) nakłuwałam patyczkiem a brzegi ciasta obluzowałam nożem.
11. Powoli polewałam ciasto syropem z pomarańczy, tak żeby wsiąkał w otwory i boki ciasta. 
12. Pozostawiłam ciasto w foremce do czasu, aż cały syrop wsiąkł. 
13. Wyjęłam ciasto z foremki i pozostawiłam na kratce do czasu, aż ostygło.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...