piątek, 29 maja 2015

DELIKATNY KREM Z AWOKADO

Krem z awokado pokochałam w momencie, gdy go pierwszy raz spróbowałam. Jest niezwykle puszysty i delikatny. Nie znalazłam zbyt wielu słów, które dostatecznie opisałyby jego znakomitość. Jeżeli masz ochotkę, możesz zajadać go z chrupiącymi grzankami bądź delikatnie pikantnym chlebkiem. Przepis na pikantny chlebek z ciecierzycy znajdziesz tutaj



SKŁADNIKI dla 4 osób

2 dojrzałe awokado
500 ml bulionu
2 ziemniaki
pół cebuli
1 dymka
1 łyżka masła
1 szklanka mleka
sok z połowy cytryny
50 g dowolnego sera (np. gouda)
garść zmielonych orzechów lub migdałów
4 łyżeczki posiekanej natki pietruszki
sól, pieprz

WYKONANIE

Masło rozpuściłam w garnku z grubym dnem i podsmażyłam na nim posiekaną dymkę, cebulę i pokrojone w kostkę ziemniaki. Następnie wlałam bulion. Całość zagotowałam i dodałam szklankę mleka oraz starty ser. Gotowałam jeszcze około 10 minut, do momentu, aż ser się rozpuścił. Doprawiłam solą, pieprzem oraz sokiem z cytryny, po czym zdjęłam z ognia i poczekałam, aż zupa ostygła. Awokado pozbawiłam skórki oraz pestki, pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do zupy. Wszystko dokładnie zblendowałam. Każdą porcję okrasiłam zmielonymi orzechami oraz posiekaną natką z pietruszki.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...