środa, 29 kwietnia 2015

SALSA Z POMIDORÓW I PIECZONEJ PAPRYKI

Majowy długi weekend zbliża się wielkimi krokami. Majówka kojarzy mi się przede wszystkim z grillowaniem w gronie rodziny i przyjaciół. Na stole króluje pyszna zarumieniona kiełbaska, soczysta karkówka czy też moja ulubiona grillowana pierś z kurczaka. A dopełnieniem tych wszystkich pyszności jest sałatka. Co prawda salsa w języku włoskim i hiszpańskim oznaczają sos. Jednak znaczenie zwykle odnosi się do dipów zrobionych z świeżych warzyw lub owoców. Osobiście najbardziej lubię salsę z pieczonej papryki, którą można opiec na grillu, bądź wcześniej w domu na patelni grillowej lub w piekarniku.



SKŁADNIKI dla 4 osób

2 czerwone słodkie papryki
4 średnie pomidory, pokrojone w drobną kostkę
1 mała czerwona cebulka, drobno pokrojona
1 ząbek czosnku, posiekany
1 duża czerwona papryczka chili, drobno posiekana po usunięciu nasion
2 łyżki czerwonego octu winnego
2 łyżki oliwy z oliwek
2 łyżki natki pietruszki, grubo pokrojonej
sól i świeżo zmielony pieprz czarny

WYKONANIE

1. Rozgrzej grilla ogrodowego do średniej temperatury. Jeżeli zamierzasz przygotować salsę w piekarniku, rozgrzej go do 150 stopni. Paprykę posmarowałam oliwą z oliwek i piekłam około 30 minut. Paprykę odwracałam co chwilę, tak żeby skórka się zarumieniła i stała się błyszcząca. Po upieczeniu papryka wyglądała tak jak na zdjęciu poniżej.


2. Po upieczeniu odłożyłam papryki do ostygnięcia. W międzyczasie pokroiłam pozostałe warzywa. 

3. Papryki obrałam ze skórki, usunęłam z nich nasiona. Miąższ pokroiłam w kostkę. 

4. Wszystkie warzywa wsypałam do średniej miski. Dodałam ocet, oliwę oraz pietruszkę. Doprawiłam solą i pieprzem i starannie wymieszałam.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...