środa, 29 kwietnia 2015

GRANOLA NA BOGATO

Uwielbiam granolę. Jem ją na śniadanie każdego dnia. Dostarcza mi mnóstwa energii. Do tej pory robiłam granolę z dość tradycyjnymi składnikami. Dziś postanowiłam "ulepszyć" standardowy przepis i dodać jeszcze kilka składników, które dostarczą mi jeszcze więcej witamin i składników odżywczych, dzięki którym będę tryskała energią przez cały dzień.




SKŁADNIKI

2 szklanki płatków owsianych
1 szklanka amarantusa ekspandowanego
dwie duże garście zmielonych orzechów włoskich
garść zmielonych migdałów
garść jagód goji
dwie garści suszonych owoców, np. rodzynki lub śliwki
3 łyżki miodu
szklanka naparu z rumianku
sok z połowy cytryny
dwie łyżki cukru trzcinowego

WYKONANIE

Na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia wsypałam wszystkie suche składniki. Do szklanki gorącego naparu z rumianku dodałam miód i sok z cytryny. Napar wylałam na suche składniki i dokładnie wymieszałam. Wstawiłam do piekarnika nastawionego na 150 stopni na 10 minut. Wyjęłam blaszkę, dokładnie wymieszałam i wstawiłam ponownie na 10 minut. Czynność powtórzyłam trzy razy. Po wyjęciu z piekarnika pozostawiłam do całkowitego wystygnięcia, mieszając co jakiś czas tak aby cała wilgoć wyparowała. Następnie przesypałam do szklanego pojemniczka.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...