poniedziałek, 27 kwietnia 2015

KREM CAPPUCCINO Z BITĄ ŚMIETANĄ I MALINAMI

Propozycja dla wszystkich wielbicieli kawy. Jednak nie jest to zwykłe cappuccino, które możemy zamówić w każdej knajpce. Jest to doskonałe połączenie smaku kawy i konsystencji delikatnego, puszystego kremu.  Intensywność kawy można korygować wedle uznania, dodając jej mniej lub więcej. Przepis jest idealny na spotkanie w babskim gronie, bo nie ma nic lepszego niż kawa i pyszny deser w jednym, a dodatkowo zjedzony w towarzystwie najlepszych przyjaciółek smakuje wybornie. 


SKŁADNIKI na 4 małe filiżanki

1 litr pełnotłustego mleka
125 g brązowego cukru
50 g mąki kukurydzianej
30 g kawy rozpuszczalnej
25 g kakao
bita śmietana w sprayu
około 20 malin
wiórki czekoladowe do posypania (opcjonalnie)

WYKONANIE

Wszystkie suche składniki wymieszałam w garnku z grubym dnem. Dodałam mleko i dokładnie wymieszałam. Doprowadziłam do wrzenia, a następnie gotowałam na wolnym ogniu, cały czas mieszając. Zdjęłam z ognia, gdy uzyskałam konsystencję gęstej śmietany. Przełożyłam krem do małych filiżanek i odstawiłam do ostygnięcia. Przed podaniem nałożyłam bitą śmietanę, maliny i posypałam całość wiórkami czekoladowymi.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...