poniedziałek, 27 kwietnia 2015

SPAGHETTI RAZOWE Z SZYNKĄ SZWARCWALDZKĄ, SEREM BRIE I ORZECHAMI

To danie wymyśliłam w oparciu o przepis na spaghetti carbonara. Początkowo chciałam zmienić przepis o zaledwie kilka szczegółów, jednak ostatecznie zmieniłam prawie wszystko. Naprawdę warto było zaryzykować. Delikatny, kremowy sos idealnie połączył się z makaronem, a orzechy spowodowały, że danie stało się jeszcze bardziej aromatyczne. Warto dodać, że przygotowanie tego dania zajęło mi zaledwie 20 minut. Jest to więc idealna propozycja dla osób zabieganych, lecz preferujących bardziej wyrafinowane smaki.



 SKŁADNIKI dla 2 osób

5 cienkich plastrów szynki szwarcwaldzkiej
1 małe opakowanie serka brie
2 żółtka
150 g domowego makaronu razowego (przepis znajdziesz tutaj)
3 łyżki posiekanej pietruszki
3 łyżki zmielonych orzechów włoskich
sól pieprz
szczypta gałki muszkatołowej
oliwa do smażenia

WYKONANIE

Szynkę szwarcwaldzką posiekałam na drobne paski i podsmażyłam na łyżce oliwy, do momentu, aż się zarumienił. Żółtka wlałam do miseczki i roztrzepałam widelcem. Z sera Brie odcięłam skórkę, pokroiłam w kostkę i dodałam do żółtka. Dokładnie utarłam ser z żółtkiem tak aby powstałą gładka masa. Makaron ugotowałam al dente w osolonej wodzie, odcedziłam i ponownie przełożyłam do garnka. Do gorącego spaghetti wrzuciłam szynkę, pietruszkę, dwie łyżki orzechów i żółtka z serem. Podgrzewając, dokładnie wymieszałam nie doprowadzając do wrzenia. Podałam oprószone gałką, pieprzem oraz pozostałymi orzechami włoskimi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...