poniedziałek, 23 marca 2015

BABECZKI CYTRYNOWE Z POLEWĄ CZEKOLADOWĄ

Przepis, który dostałam od mojej mamy pierwotnie miał być tradycyjną babką. Ja jednak postanowiłam zrobić małe babeczki. Cudowne, słodkie i puszyste babeczki z dodatkiem gorzkiej czekolady. To propozycja dla tych, którzy nie lubią tłustych i baaardzo słodkich kremów. Do polewy dodałam skórkę pomarańczy oraz odrobinę miodu aby troszkę złagodzić gorzki smak czekolady.


SKŁADNIKI na około 20 babeczek

5 jaj
1,5 szklanki cukru
2,5 szklanki mąki
250 g masła
sok wyciśnięty z jednej cytryny
4 łyżki oleju
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
olejek waniliowy

WYKONANIE
Żółtka utrzeć z cukrem i masłem na puszystą masę. Dodać sok z cytryny oraz olej. Białka ubić na sztywną pianę i dodać do masy z masła i żółtek. Delikatnie wymieszać. Powoli dodawać przesianą z proszkiem do pieczenia mąkę. Dokładnie wymieszać. Masę przełożyć do foremek. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 30 minut. Babeczki muszą się zarumienić. Przed wyjęciem z piekarnika można sprawdzić patyczkiem czy dobrze się upiekły. Po wyjęciu ostudzić i polać polewą.

SKŁADNIKI NA POLEWĘ

1 tabliczka gorzkiej czekolady
0,5 tabliczki mlecznej czekolady
2 łyżki miodu
2 łyżki startej skórki pomarańczy
opcjonalnie posypka cukrowa

WYKONANIE

Czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej i połączyć z miodem i skórką pomarańczy. Dokładnie wymieszać. Tak przygotowaną polewą polać babeczki. Babeczki można przyozdobić w dowolny sposób. Ja użyłam cukrowej posypki.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...