sobota, 9 stycznia 2016

PIECZONA PIERŚ Z KURCZAKA W KRAKERSOWEJ PANIERCE CYTRYNOWO ZIOŁOWEJ

Pewnie pomyśleliście sobie "pierś z kurczaka w panierce... Wieje nudą". Jednak zapewniam, że ten przepis to opcja totalnie niestandardowa. Lekka, aromatyczna, cytrynowo ziołowa panierka, bez dodatku bułki tartej nasączonej olejem do granic możliwości. Zaproś znajomych na "party", poczęstuj ich tak przygotowanym mięskiem, a zapewniam, że zdobędziesz +50 do "fejmu" :-)


SKŁADNIKI dla 4 osób

4 filety z kurczaka bez skóry
2 ząbki czosnku
2 cytryny
około 30 krakersów
50 g masła
mały pęczek koperku
4 czubate łyżki mąki
2 jajka
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz

WYKONANIE

1. Czosnek obrałam ze skórki. Starłam skórkę z cytryny. Do blendera wrzuciłam krakersy, masło, czosnek, koperek. Dodałam szczyptę soli i pieprzu. Zmiksowałam wszystkie składniki na drobne okruszki i przełożyłam na talerz.
2. Na drugi talerz wsypałam mąkę. 
3. W miseczce rozbełtałam jajka.
4. Filety z kurczaka nacięłam i delikatnie rozklepałam. Każdy obtoczyłam kolejno w mące, jajku, a potem w panierce. Panierkę dokładnie przycisnęłam aby pokryła całe mięso. 
5. Filety położyłam na blaszce i piekłam w piekarniku nagrzanym do 240 stopni przez około 15 minut. Po upływie połowy czasu obróciłam mięso na drugą stronę. Po wyjęciu z piekarnika mięso powinno być chrupiące i soczyste w środku.   



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...