poniedziałek, 14 września 2015

ZUPA SELEROWA Z GRZANKAMI PEŁNOZIARNISTYMI

Nie wiem czy zauważyliście, ale jesteśmy wielbicielami wszelkiego rodzaju zup. Uwielbiamy zarówno zupy tradycyjne (pomidorowa, ogórkowa) jak i te orientalne. Dziś przygotowałam bardzo prostą lecz niebanalną zupę. Kremowa i aksamitna konsystencja oraz zdecydowany smak. Polecam ☺


SKŁADNIKI na 6 porcji

700 g korzenia selera
500 g ziemniaków
1 pietruszka
sok z połowy cytryny
1 duży por
3 szalotki
1 pierś z kurczaka
1 l bulionu drobiowego
3 łyżki masła klarowanego
sól
1 łyżeczka suszonego estragonu
trzy kromki chleba pełnoziarnistego
3 łyżki oliwy z oliwek
łyżeczka ostrej papryki
posiekany szczypiorek do dekoracji

WYKONANIE

1. Seler i ziemniaki obrałam i pokroiłam w kostkę. Seler obtoczyłam w soku z cytryny. 
2. Szalotkę oraz por drobno posiekałam i smażyłam przez około 5 minut na maśle klarowanym.
3. Dorzuciłam pokrojony seler oraz pietruszkę i smażyłam jeszcze przez 10 minut.
4. Wrzuciłam pokrojone ziemniaki i dolałam bulion. Całość posoliłam łyżeczką soli i gotowałam do momentu, aż warzywa zmiękły.
5. W osobnym garnuszku ugotowałam pokrojoną w kostkę pierś z kurczaka.
6. Zupę pozostawiłam do ostygnięcia a następnie połowę zmiksowałam w blenderze i przelałam z powrotem do rondla.
7. Całość delikatnie podgrzałam i przyprawiłam łyżeczką estragonu.
8. Kromki chleba pokroiłam w drobną kostkę, dokładnie obtoczyłam w oliwie i ostrej papryce i podpiekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 10 minut.
9. Gotową zupę przepuściła przez sitko, przelałam do bulionówek, obsypałam grzankami i szczypiorkiem. Dodałam także kawałki ugotowanej piersi z kurczaka.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...