piątek, 18 września 2015

PIECZONA PIERŚ Z KURCZAKA W CZERWONYM PESTO I SZYNCE PARMEŃSKIEJ

Wracam z pracy, lodówka świeci pustkami a brzuch wyraźnie daje mi  znać, że powinnam już kończyć jedzenie obiadu. Automatycznie wpada mi do głowy pomysł na danie. Nie zastanawiając się zbyt długo przystępuje do działania. Pół godzinki później mój brzuszek jest już szczęśliwy. Często tak mam, że spontanicznie wykonany obiad przerasta moje oczekiwania i automatycznie ląduje na mojej liście TOP 10 obiadów w sytuacji kryzysowej. Tak też było w tym przypadku. POLECAM zapracowanym.

SKŁADNIKI dla 2 osób

1 duża pierś z kurczaka
1 słoiczek pesto
1 opakowanie szynki parmeńskiej
1 duża pietruszka
2 marchewki
1 papryka
3 łyżki masła
3 łyżeczki koperku
sól
pieprz
natka pietruszki do ozdoby

WYKONANIE

1. Pierś przecięłam wzdłuż na dwie części, dokładnie obtoczyłam w czerwonym pesto (jeżeli masz troszkę więcej czasu możesz odłożyć pierś na 30 minut do lodówki). 
2. Po 30 minutach wyjęłam mięso delikatnie owinęłam filety w szynkę parmeńską i włożyłam do piekarnika nagrzanego do 150 stopni. Piekłam około 20 minut. Jeżeli używasz termometru, mięso będzie gotowe gdy uzyska  67 stopni.
3. W międzyczasie przygotowałam warzywa. Pokroiłam je w cienkie plastry i wrzuciłam na rozgrzane masło. 
4. Smażyłam aż do miękkości na małym ogniu. Pod koniec smażenia dodałam sól, pieprz i posiekany koperek. 
  



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...