wtorek, 19 maja 2015

SZYBKA ZUPA Z KAPUSTY KISZONEJ I KIEŁBASY

Połączenie kapusty kiszonej z kiełbasą wywodzi się z kuchni niemieckiej. Muszę przyznać, że jest to genialne połączenie, dzięki któremu powstaje smakowita, kwaśna zupa. Jest niezwykle pożywna i sycąca. Najlepiej smakuje z pajdą świeżo upieczonego, chrupiącego żytniego chlebka.


SKŁADNIKI  dla 8 porcji

500 g dowolnej kiełbasy, pokrój w plastry
2 łyżki oliwy z oliwek
2 cebule, pokrojone w cienkie plastry
4 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
3 małe ziemniaczki, obrane i pokrojone w kostkę
1,5 litra bulionu
500 g kapusty kiszonej, odsącz
2 łyżki przecieru pomidorowego
łyżka majeranku
sól i świeżo zmielony pieprz

WYKONANIE

Kiełbaski wrzuciłam do nagrzanego rondla o grubym dnie i smażyłam do momentu, aż się zarumieniły z każdej strony. Następnie przełożyłam je z garnka do miseczki i odstawiłam. Do tego samego rondelka wrzuciłam cebulę oraz czosnek i smażyłam przez około 5 minut, aż cebula zmiękła. Często mieszałam, wyskrobując wszelkie brązowe cząstki, które pozostały na dnie rondla po smażeniu kiełbaski. Następnie wrzuciłam ziemniaczki, wlałam bulion oraz 250 ml wody i doprowadziłam do wrzenia. Zmniejszyłam ogień i gotowałam 10 minut bez przykrycia. Następnie dodałam kapustę kiszoną, przecier pomidorowy oraz kiełbaskę, dobrze wymieszałam i kontynuowałam gotowanie przez kolejne 15 minut. Po koniec gotowania doprawiłam zupę solą i pieprzem oraz majerankiem. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...