środa, 13 maja 2015

PIZZA PEŁNOZIARNISTA Z PESTO I MOZZARELLĄ

Pizza nie musi być tucząca. Wręcz przeciwnie, jeżeli ciasto wykonamy z mąki pełnoziarnistej, tłusty ser zastąpimy mozzarellą, a salami gotowaną piersią z kurczaka możemy zaoszczędzić mnóstwo kalorii. Mogę zapewnić, że pizza w zdrowszym wydaniu smakuje wyśmienicie i można ją zjeść bez wyrzutów sumienia.



SKŁADNIKI

2,5-3 szklanki mąki pełnoziarnistej
1 szklanka letniej wody
50 g drożdży
1 łyżka cukru
1 łyżeczka soli
2 łyżki oliwy z oliwek
słoiczek zielonego pesto
1 pomidor
1 opakowanie mozzarelli
1 pierś z kurczaka, ugotowana
kilka listków bazylii 


WYKONANIE

2,5 szklanki mąki połączyłam z solą. Drożdże i cukier rozpuściłam w letniej wodzie. Połączyłam wodę z mąką i dodałam oliwę. Dokładnie mieszałam wszystkie składniki, do momentu, aż ciasto stało się sprężyste. Jeśli ciasto będzie zbyt luźne, można dosypać jeszcze trochę mąki. Z ciasta ulepiłam kulę i włożyłam ją do miski wysmarowanej olejem. Pozostawiłam pod przykryciem w ciepłym miejscu na godzinę. Ciasto podwoiło swoją objętość. Następnie, rozwałkowałam ciasto na kształt koła. Odczekałam 15 minut i posmarowałam pizzę pesto. Na wierzch położyłam pokrojonego w plastry pomidora i pierś z kurczaka. Na koniec położyłam pokrojoną mozzarellę. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 200 stopni i piekłam przez 15 minut. Po wyjęciu przyozdobiłam pizzę listkami świeżej bazylii.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...