piątek, 29 maja 2015

ORZEŹWIAJĄCY KOMPOT Z RABARBARU

Uwielbiam kompot z rabarbaru, ponieważ doskonale gasi pragnienie. Myślę, że walory smakowe są wam doskonale znane, więc postanowiłam troszkę opowiedzieć o jego właściwościach zdrowotnych. Rabarbar ogrodowy pochodzi z krajów Azji Środkowej oraz południowej Syberii. Do Polski dotarł dopiero w XVIII wieku. Ciekawostką może być też fakt, że rabarbar w większości krajów uznawany jest za warzywo. Jest źródłem miedzy innymi witamin A, C i E. Dostarcza mnóstwo potasu, sodu, magnezu, żelaza, fosforu oraz beta-karotenu. Rabarbar jest polecany osobom dbającym o linie, ponieważ jest niskokaloryczny (20 kcal w 100 g) i zawiera błonnik. Niestety odradza się spożywanie rabarbaru osobom chorym na nerki bądź reumatyzm ze względu na zawartość szkodliwego kwasu szczawiowego.

W kuchni rabarbar można wykorzystać na mnóstwo sposobów np. jako dodatek do tart, drożdżówek. Ostatnio popularne jest także wykorzystanie rabarbaru jako dodatek do mięs. Ja jednak najbardziej lubię kompot z rabarbaru.



SKŁADNIKI

0,5 kg rabarbaru
3 litry wody
brązowy cukier (ilość zależy od tego czy rabarbar jest słodki czy bardzo kwaśny)
łyżeczka cynamonu (opcjonalnie)
kilka listków mięty

WYKONANIE

Rabarbar obrałam ze skórki, pokroiłam w plastry i wrzuciłam do gotującej się wody. Wsypałam cynamon oraz brązowy cukier. Cukier sypałam partiami, smakując co chwilkę czy kompot jest wystarczająco słodki. Nie należy jednak przesadzać z cukrem, żeby nie zgubić charakterystycznego smaku rabarbaru. Poczekałam aż kompocik ostygł i dodałam kilka listków mięty. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...