czwartek, 28 maja 2015

KLOPSIKI W BULIONIE KOKOSOWYM

To danie jest niezwykle aromatyczne. Każda z wykorzystanych przypraw miała ogromy wpływ na końcowy efekt. Płatki chili dodały pikanterii, sok z limonki i trawa cytrynowa spowodowały, że danie uzyskało niesamowicie świeży aromat, cynamon zaś dodał delikatnej słodyczy. Jako dodatek do obiadu można wykorzystać kaszę kuskus. Mogę zapewnić, że jeśli spróbujesz tego dania, szczególnie w tak deszczowy dzień jak dziś, już pierwszy kęs rozgrzeje cię i poczujesz ten charakterystyczny, orientalny klimat.



SKŁADNIKI dla 4 osób

600 g mielonej wieprzowiny lub mieszanki wołowiny z wieprzowiną
pół drobno posiekanej cebuli
dwa ząbki czosnku
łyżka oliwy
sól i pieprz
łyżeczka płatków chili
4 łyżki bułki tartej
6 łyżek mleka

SOS

500 ml bulionu drobiowego
puszka mleka kokosowego
łyżeczka kolendry
1 łyżeczka kardamonu
1 łyżeczka kurkumy
0,5 łyżeczki cynamonu
1 łyżeczka płatków chili
4 łodyżki trawy cytrynowej
5 plasterków imbiru
wyciśnięty sok i skórka z limonki

WYKONANIE

Najpierw rozgrzałam łyżkę oliwy na patelni i przez dwie minuty smażyłam na niej drobno posiekany czosnek wraz z cebulą. Pod koniec cebulkę posoliłam i dodałam łyżeczkę płatków chili oraz szczyptę pieprzu. Mięso przyprawiłam solą i pieprzem. Bułkę tartą zmieszałam z mlekiem i dodałam do mięsa. Następnie dodałam usmażoną cebulkę, dokładnie wszystko wymieszałam i ulepiłam kulki wielkości piłeczek golfowych. Klopsiki smażyłam na oliwie z oliwek na tej samej patelni na której wcześniej smażyłam cebulę. Gdy klopsiki były już prawie usmażone wsypałam na patelnie wszystkie przyprawy (kolendrę, kardamon, kurkumę, cynamon, płatki chili). Następnie przecięłam na pół łodygi trawy cytrynowej i wrzuciłam je na patelnie wraz z plastrami imbiru. Całość podsmażałam przez minutę, po czym wlałam bulion. Poczekałam, aż się zagotował i wlałam mleko kokosowe. Gotowałam wszystko przez około 8 minut, co chwilę przewracając klopsiki. Pod koniec gotowania wlałam sok wyciśnięty z limonki. Posmakuj sos, jeśli jest taka potrzeba dodaj trochę soli. Natomiast skórką z limonki posyp klopsiki. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...