piątek, 22 kwietnia 2016

ZUPA Z ZIELONEGO GROSZKU


SKŁADNIKI

500 g zielonego groszku (może być mrożony)
500 ml bulionu drobiowego
1/4 selera, pokrojonego w kostkę
1 średnia pietruszka, pokrojona w kostkę
1 średnia cebula, posiekana w pióra
1/2 kopru włoskiego
około 4 dużych łodyżek szczypioru
1 zielona papryczka chili, przecięta na pół wzdłuż
1 łyżka masła klarowanego
sól, pieprz, chili
500 ml wody

WYKONANIE

1. Garnek nagrzałam na średnim ogniu i rozpuściłam w nim masło klarowane. 
2. Następnie wrzuciłam wszystkie warzywa (oprócz groszku) i smażyłam około 5 minut.
3. Pod koniec smażenia wrzuciłam groszek i zalałam całość bulionem i wodą.
4. Gotowałam do momentu, aż warzywa zmiękły.
5. Ostudziłam delikatnie zupę i dokładnie ją zblendowałam. 
6. Doprawiłam solą, pieprzem i chili do smaku.
7. Podałam z grzankami z chleba sodowego (przepis tutaj) oraz posiekanym szczypiorem. Delikatnie skropiłam oliwą z oliwek.


Zobacz także






























BŁYSKAWICZNY RAZOWY CHLEB SODOWY




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...