wtorek, 9 lutego 2016

HUMUS Z WARZYWAMI

Pewnie zauważyliście, że ostatnio zaszalałam i objadłam się karmelowymi batonikami oraz kurczakiem w sosie camembert. Oj tak! Zdecydowanie odskoczyłam od mojej codziennej diety. Ale cóż, raz się żyje.Wykorzystałam w 100% procentach zapotrzebowanie na cukier i tłuszcz, dlatego dziś pokornie wracam do zdrowszych przekąsek. Humus zdecydowanie należy do tych, które możemy podjadać bez wyrzutów sumienia. Ja najczęściej pokrywam nim kromkę chrupkiego pieczywa gdy dopadnie mnie nagły, bezlitosny głodek. Białko i błonnik w nim zawarte powodują, że kromka chleba wystarcza mi na dłuższy czas.  


SKŁADNIKI

2 szklanki ciecierzycy suche ziarno
2 pietruszki średniej wielkości
3 marchewki średniej wielkości
1 papryczka chili z nasionkami
3 ząbki czosnku
pęczek natki pietruszki
3 łyżki pasty sezamowej tahini
sól morska i pieprz 
1/3 szklanki oliwy z oliwek
kawałek świeżego imbiru około 2 cm


WYKONANIE

1. Ciecierzycę moczyłam przez noc w wodzie.
2. Do gotującej się wody wrzuciłam ciecierzycę pokrojoną marchewkę oraz pietruszkę.
3. Gotowałam do momentu aż cieciorka zmiękła a następnie odcedziłam.
4. Wrzuciłam wszytko do dużej miski. Dodałam wszystkie pozostałe składniki i dokładnie zblendowałam. Doprawiłam solą i pieprzem do smaku. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...