środa, 13 stycznia 2016

FIT FISHBURGER

Dziś nabrałam ochoty na hamburgera. A ja, jak już mam zachciankę, to uwierzcie mi, nie ma mocnych...;-) Mimo wszystko nie miałam zamiaru zmagać się z poobiednimi wyrzutami sumienia, więc postanowiłam zrobić hamburgera, lecz w totalnie innej, znacznie zdrowszej wersji. Zastąpiłam więc mięsko, grillowaną rybką. Zamiast tłustej majonezowej sałatki, zrobiłam lekką, świeżą sałatkę z ogórka i jogurtu naturalnego, która doskonale złagodziła smak pikantnej rybki. Wyszło przepysznie i zdrowo. Moja zachcianka została w pełni zaspokojona, a po obiedzie czułam się lekka jak wróbelek :-) No i co najważniejsze przyrządzenie tej doskonałości zajęło mi zaledwie 20 minut!!!



SKŁADNIKI dla 2 osób

2 kawałki świeżego fileta z łososia bez skóry
dwie łyżeczki czerwonej pasty curry
łyżeczka oliwy z oliwek
szczypta soli
2 bułki pełnoziarniste
pietruszka do ozdoby (opcjonalnie) 

SAŁATKA OGÓRKOWA

pół świeżego ogórka 
pół papryczki chili bez nasionek
3 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżeczki soku z cytryny
sól i pieprz do smaku

WYKONANIE

1.Łososia pokroiłam na mniejsze paski.
2. Pastę curry wymieszałam dokładnie z oliwą i pokryłam nią dokładnie rybę z każdej strony.
3. Łososia w marynacie włożyłam na noc do lodówki, jednak możesz ten punkt pominąć i przyrządzić go od razu.
4. Ogórka obrałam ze skórki i pokroiłam w kostkę. Papryczkę chili drobno posiekałam.
5. Dodałam do ogórka jogurt naturalny, sok z cytryny, sól i pieprz.
6. Rybkę usmażyłam na patelni grillowej na złoty kolor (nie dodawałam tłuszczu do smażenia).
7. Pieczywo podpiekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez około 10 minut.
8. Na bułeczki nałożyłam solidną porcję sałatki a następnie po dwa kawałki rybki. Przyozdobiłam posiekaną natką pietruszki.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...