poniedziałek, 7 września 2015

FAJITAS

Fajitas, do danie kuchni meksykańskiej w skład którego wchodzi między innymi pierś z kurczaka oraz guacamole. Całość zawinięta jest kukurydzianą bądź pszenna tortillą. Uwielbiam to danie i często gości na naszym stole, ponieważ szybko się je przyrządza i jest niskokaloryczne. Często przygotowuję takie zawijaski na dłuższą podróż bądź piknik. 


SKŁADNIKI NA 4 PORCJE

600 g piersi z kurczaka
8 pomidorków koktajlowych
3 łyżki oliwy z oliwek
1 czerwona papryka
1 cebula, cienko pokrojona
8 tortilli pełnoziarnistych
250 g guacamole (przepis znajdziesz tutaj)

MIESZANKA PRZYPRAW DO MIĘSA

2 łyżeczki oregano
1 łyżeczka słodkiej papryki
1 łyżeczka mielonego kminu rzymskiego
1 łyżeczka soli
1 łyżeczka chili

WYKONANIE

1. W miseczce wymieszałam wszystkie składniki mieszanki do mięsa.
2. Pierś pokroiłam na mniejsze kawałki, obtoczyłam w oliwie i mieszance przypraw. Pozostawiłam mięso na 4 godziny pod przykryciem w lodówce (możesz też pozostawić mięso na całą noc).
3. Rozgrzałam patelnie grillową do średniej temperatury i grillowałam na niej kurczaka przez około 5 minut z każdej strony. 
4. Tortille podpiekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez 3 minuty
5. Posmarowałam środek tortilli odrobiną guacamole, a następnie ułożyłam na niej pokrojona w paski paprykę, cebulkę oraz pomidorki.
6. Na wierzch położyłam grillowana pierś i zawinęłam całość.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...