poniedziałek, 17 sierpnia 2015

JAPOŃSKA SAŁATKA Z TOFU

Sałatka z tofu to znakomita propozycja na lato. Jest orzeźwiająca i pożywna, a co najważniejsze przygotujesz ją w zaledwie 10 minut. Dodatkowo zawarte w dressingu suszone śliwki, korzystnie wpływają na trawienie. Myślę, że jest to cenna informacja dla osób dbających o linię. 


SKŁADNIKI  dla 4 osób

2 łyżki suszonych wodorostów wakame
1 dymka, pokrojona w cieniutkie paski
700 g tofu, pokrojonego w kostkę
2 duże pomidory, pokrojone w kostkę 
sól morska i świeżo zmielony pieprz
4 duże liście sałaty do podania

DRESSING

2 duże suszone, marynowane śliwki
2 łyżki sosu sojowego
2 łyżki ryżowego octu winnego

WYKONANIE

1. Wakame moczyłam przez 10 minut w wodzie. Następnie wycisnęłam z nich nadmiar wody, osuszyłam papierowym ręcznikiem, posypałam solą i pieprzem i dokładnie wymieszałam
2. Przygotowałam dressing. Suszone śliwki utarłam w moździerzu na pastę i wmieszałam do niej ocet winny sos sojowy. Całość doprawiłam solą i pieprzem. 
3. Na 4 talerzach położyłam po dużym liściu sałaty. Następnie po równo tofu, pomidory oraz wakame. Polałam dressingiem i posypałam wierzch sałatki dymką.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...