piątek, 31 lipca 2015

PIKANTNE KLOPSIKI W STYLU INDYJSKIM

Kuchnia indyjska jest bardzo aromatyczna i zachwyca bogactwem smaków. Wszytko to dzięki zastosowaniu umiejętnie dobranych mieszanek przypraw oraz produktów naturalnych i mało przetworzonych. To właśnie te cechy spowodowały, że pokochałam kuchnie z tego zakątka świata. W momencie przygotowywania sosu do klopsików zapachy wszystkich przypraw tak intensywnie unosiły się w mieszkaniu, że niemalże od razu zgłodnieliśmy i nie mogliśmy się doczekać obiadu. 


SKŁADNIKI dla 2 osób

300 g zmielonej piersi z kurczaka
1 łyżeczka imbiru
1 ząbek przeciśniętego przez praskę czosnku
1 łyżka orzechów włoskich
1 szalotka
szczypta chili
sól
oliwa z oliwek
świeża pietruszka do posypania
100 g czerwonego ryżu

SOS

250 ml gęstej śmietany
2 łyżeczki zielonej pasty curry (lub 2 łyżeczki przyprawy curry)
1 łyżeczka kurkumy
sól, pieprz,
szczypta kminku rzymskiego
0,5 łyżeczki słodkiej papryki

WYKONANIE

1. Orzechy drobno posiekałam i wsypałam na rozgrzaną suchą patelnię. Prażyłam je do momentu, aż się zarumieniły. 
2. Mięso wymieszałam z czosnkiem, papryką chili uprażonymi orzechami, posiekaną szalotką i imbirem. Doprawiłam solą do smaku. 
3. Z mięsa formowałam zgrabne kuleczki i wrzucałam je na rozgrzaną na głębokiej patelni oliwę z oliwek. Smażyłam klopsiki do momentu, aż się zarumieniły, po czym wyłożyłam je na talerz.
4. Na tę samą patelnię wlałam śmietankę. Dodałam pastę curry, kurkumę, kmin rzymski i paprykę. Całość zagotowałam i delikatnie doprawiłam do smaku solą i pieprzem.
5. Do sosu wrzuciłam wcześniej usmażone klopsiki i gotowałam przez około 5 minut.
6. Podałam ze świeżą natką pietruszki i czerwonym ryżem.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...