sobota, 2 maja 2015

TORT CZEKOLADOWY Z OWOCAMI




SKŁADNIKI na biszkopt

4 jajka
0,5 szklanki cukru pudru
0,5 szklanki mąki pszennej
0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
2 łyżki kakao

SKŁADNIKI na krem

200 ml śmietanki kremówki
250 g serka mascarpone
500 g truskawek
100 g borówek
1 tabliczka gorzkiej czekolady
cukier puder do oprószenia
kilka listków mięty

WYKONANIE

Najpierw przygotowałam biszkopt. Oddzieliłam żółtka od białek. Białka ubiłam na sztywną pianę. Następnie nadal ubijając, powoli dodawałam cukier puder. Na końcu dodałam żółtka i dokładnie wymieszałam. Do innej miseczki wsypałam mąki i kakao, wymieszałam i dodałam do masy jajecznej. Ponownie wszystko dokładnie wymieszałam. Całość przelałam do tortownicy o średnicy 27 cm. Wstawiłam do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i piekłam 35 minut. Upieczony biszkopt wystudziłam na kratce, a następnie przekroiłam w poprzek na pół.

Następnie przygotowałam krem. Kremówkę ubiłam na sztywno. Pod koniec ubijania partiami dodawałam mascarpone. Na koniec wsypałam 300 g pokrojonych w kostkę truskawek i 50 g całych borówek. Dokładnie wymieszałam. 

Spód biszkoptu posmarowałam gruba warstwą kremu i nakryłam drugą warstwą biszkoptu. 

Roztopiłam czekoladę w kąpieli wodnej, wylałam 3/4 na biszkopt i rozsmarowałam. Na wierzch wsypałam pozostałe truskawki pokrojone w ćwiartki i całe borówki. Całość oprószyłam cukrem pudrem i przyozdobiłam listkami mięty. Z papieru do pieczenia wycięłam kilka kwadratów o boku około 5 cm. Rozsmarowałam na nich roztopioną czekoladę i wstawiłam na 30 minut do lodówki aby stężała. Tak przygotowanymi płatkami czekolady przyozdobiłam tort.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...