czwartek, 21 maja 2015

PLACUSZKI Z CUKINII Z SOSEM JOGURTOWO KOPERKOWYM

Wczoraj, gdy byłam w warzywniaku wpadły mi w oko piękne cukinie. Od razu postanowiłam zrobić z nich pyszne placuszki na kolację. Wyszły rewelacyjnie, chrupiące na zewnątrz i delikatne mięciutkie w środku. Idealnie skomponowały się z jogurtowym sosem. Myślę, że danie to można uznać za dietetyczne. Jeśli nie lubisz smażyć potraw, możesz upiec placuszki w piekarniku. 



SKŁADNIKI na około 16 placuszków

2 duże cukinie
1/3 szklanki mąki pełnoziarnistej
około 5 łyżek szczypiorku
1 jajko
płaska łyżeczka soli
oliwa do smażenia

SOS KOPERKOWY

pół szklanki jogurtu naturalnego
2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
4 łyżeczki świeżego koperku

WYKONANIE

Cukinie obrałam i starłam na tarce o dużych oczkach. Przełożyłam na sitko o odcisnęłam rękoma nadmiar wody. Włożyłam cukinie do miski, dodałam mąkę, szczypiorek, jajko i sól i dokładnie wymieszałam. Rozgrzałam oliwę na patelni i smażyłam małe placuszki, do czasu, aż się zarumieniły z każdej strony. Następnie wymieszałam dokładnie wszystkie składniki na sos. Gdy placuszki się usmażyły podałam je z sosem koperkowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...