piątek, 24 kwietnia 2015

DESER Z NASION CHIA

Nasiona Chia są znane ze swych właściwości odżywczych i zdrowotnych. Szczególnie doceniają je sportowcy ze względu na wysoką zawartość białka. Zawierają bowiem aż 91 z 100 aminokwasów. Jednak to nie jedyne zalety tych nasionek. Zawierają więcej kwasów omega-3 niż łosoś, więcej wapnia niż mleko, a żelaza więcej niż szpinak. Jak dla mnie największą ich zaletą jest smak. Najlepsze są jako deser w połączeniu z mlekiem kokosowym i owocami. A do tego taki deser można jeść bez najmniejszych wyrzutów sumienia.


SKŁADNIKI dla 2 osób

puszka mleka kokosowego
6 łyżeczek nasion Chia
łyżka syropu z agawy
garść malin, jeżyn, winogron

WYKONANIE

W garnuszku gotowałam przez około 15 minut mleko kokosowe wraz z nasionkami i syropem z agawy. Następnie pozostawiłam pod przykryciem do momentu, aż deser wystygł. Przełożyłam do kubeczków i przyozdobiłam owocami.   







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...