niedziela, 29 marca 2015

ZAKWAS NA ŻUREK

Wykonanie zakwasu na żurek jest banalnie proste. Trzeba tylko pamiętać, aby użyć mąki żytniej razowej ja wymieszałam ją pół na pół z żytnimi otrębami, które mają mnóstwo zdrowotnych właściwości i idealnie nadają się do zakwasu. Chleb na zakwasie, który wykorzystałam, wykonałam wcześniej samodzielnie (przepis znajdziesz tutaj). Jeżeli nie masz takiej możliwości możesz zakupić taki chleb w piekarni. Zwróć jednak uwagę, czy nie ma w nim żadnych ulepszaczy.


SKŁADNIKI

1 litr przegotowanej letniej wody
pół szklanki otrębów żytnich
pół szklanki mąki żytniej razowej
2 ząbki czosnku
2 liście laurowe
2 ziela angielskie
piętka domowego chleba razowego

WYKONANIE

Czosnek delikatnie zmiażdżyłam tłuczkiem do mięsa. Wszystkie składniki dokładnie wymieszałam i odstawiłam w ciepłe miejsce na około 5 dni. Mój zakwas przykryłam lnianą ściereczką tak, aby oddychał. Po pięciu dniach połowę użyłam do zupy. Drugą zaś przelałam do butelki i włożyłam do lodówki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...