wtorek, 31 marca 2015

KOTLECIKI Z SOCZEWICY

Klopsiki z soczewicy mogą z powodzeniem zastąpić ich mięsne odpowiedniki. Są zdrowsze, bardzo pożywne a przyprawy i kolendra dodają im delikatnie orientalnej nuty smakowej. Można je podać z sosem pomidorowym i makaronem bądź ziemniakami. Ja postawiłam na kuskus i marchewkę na ciepło. Wyszło pysznie.


SKŁADNIKI na około 20 małych kotlecików

250 g czerwonej soczewicy, ugotowanej i odcedzonej
1 cebula czerwona, drobno posiekana
4 łyżki oliwy z oliwek
2 ząbki czosnku, rozgniecionego
2 łyżeczki mielonego kminu
1 łyżeczka kurkumy
mały pęczek świeżej, posiekanej kolendry
kilka łyżek mąki pełnoziarnistej


WYKONANIE

Cebulę i papryczkę smażyłam na 2 łyżkach oliwy przez około 5 minut, następnie dodałam czosnek i przyprawy i smażyłam przez kolejne 2 minuty. Dobrze doprawiłam solą i pieprzem.
Soczewicę wymieszałam z usmażoną cebulą i chili. Mieszając dodawałam powoli mąkę pełnoziarnistą do momentu, aż masa będzie na tyle gęsta, aby można było z niej uformować klopsiki. Uformowałam średniej wielkości kuleczki i włożyłam do lodówki aby nieco stwardniały. Smażyłam  na oliwie około 3 minut z każdej strony.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dodaj komentarz...